Ondersteuning voor HR-teams én medewerkers

Eva maakt gebruikt van Waas

Wellbeing as a Service: menselijk, multidimensionaal en meetbaar

Welzijn is een complex web van verschillende belangen, perspectieven en data. Hoe zet je HR en medewerkers op gelijke voet in je welzijnsbeleid? Wat moet je doen om je medewerkers de regie over hun welzijn te geven? En tegelijk de vinger aan de pols te houden? 

Bij Waldon houden we van volledigheid. We verzorgen welzijn van a tot zoveel meer, wat we Waas of Wellbeing as a Service noemen. Ons My Health Partner-platform brengt dit concept tot leven! Je HR-organisatie vindt er de vertaling terug van strategische keuzes en actieplannen. Voor medewerkers bundelt deze centrale plek alle initiatieven en inhoud, gepersonaliseerd tot de laatste parameter.

Met deze full-circle oplossing blijven mensen het middelpunt in elke stap van het proces. Toch liever het Waldon-effect eerst ervaren met een afzonderlijk programma? Ook dat kan. Met rapportering en heldere aanbevelingen maken we het plaatje altijd volledig. Samen als één geheel vooruit, zo is de cirkel compleet. 

De Waldon-methode: Wellbeing as a Service

Eén aanspreekpunt voor elke vraag

Welzijn dekt een hele lading. Draag je die zelf? Dan sta je in voor het uittekenen van de krijtlijnen en de uitrol. Maar net zo goed moet je welzijnsbevragingen organiseren, en de resultaten in kaart brengen. En het belangrijkste van al: je medewerkers betrekken. Deze enorme verantwoordelijkheid maakt de brug tussen strategie en uitvoering wankel. 

Een weloverwogen welzijnsbeleid en -aanpak is multidisciplinair. Daarom werkt Waldon samen met gescreende en erkende partners. En dus neemt jouw wellbeingmanager alle taken op zich. Strategie, actieplan, implementatie en rapportering. De tussenliggende afstemming en communicatie biedt één directe lijn naar een aanpak die aanslaat.

Waldons wellbeingmanagers
Verenigd en verbonden, ook digitaal via My Health Partner

Het welzijn van je werknemers is een gedeelde winst. Maar hoe zorg je er in de eerste plaats voor dat zij hierin investeren? Met motivatie, productiviteit en een evenwichtig welzijn als opbrengst? Offline acties zijn één ding. Maar meer dan ooit kent welzijn een digitale dimensie. 

Daarom ontwikkelde Waldon het digitaal platform My Health Partner. Dat geeft je teams de ruimte om zelf(zeker) aan de slag te gaan. Tot dit online arsenaal behoren e-learnings, zelbeoordelingstesten, gepersonaliseerde aanbevelingen en content, online workshops, video’s en gamification. Geïntegreerd en gepersonaliseerd, volgens het bewezen stepped-careprincipe. Alles in één centraal platform, dat je zelfs kunt inkleden volgens jouw branding

Waldon geeft elke medewerker letterlijk een platform voor een betere versie van zichzelf. En dat op alle terreinen: zowel mentaal, fysiek en psychosociaal welzijn komen aan bod. Toegankelijk via desktop en smartphones. Welzijn lag nog nooit zo binnen handbereik. 

Waas-model
Rapportering als richtingaanwijzer

Hoe betrokken zijn je medewerkers? In welke mate gebruiken ze de aangereikte tools? Wat zeggen de resultaten over het effect van je acties? Interactie met je team geeft je een buikgevoel, de cijfers vertellen je de waarheid. 

Waldon meet de impact van je acties tot in de kern. We evalueren je resultaten vanuit een breed perspectief, scherpgesteld met een analytische blik. Je wellbeingmanager visualiseert je voortgang en stuurt bij op basis van intuïtieve en duidelijke dashboards. Eerst denken, dan doen — van begin tot beweging. Want werknemerswelzijn is een doorlopende missie. 

Deze aanpak is een zoveelste bewijs van ons datagedreven DNA, het hart van ons bestaan. En zo laat Waldon welzijn op het werk kloppen.

rapporteringsmoment

Meer weten over WaaS?

Rani

Hou me op de hoogte